onsdag den 13. september 2017

En Måned Som Efterskolelev | Mit Liv Fra A til Z














Det er i dag d. 13 september, hvilket vil sige at det er nøjagtigt én måned siden jeg startede dette 10 måneders lange kapitel i mit liv. Jeg kunne snildt skrive en hel roman omkring den første tid som efterskoleelev, men jeg tænker at vi sagtens kan nøjes med en liste. Det er trods alt mig der er tale om her, og jeg er jo ret så glad for de lister der. Denne er alfabetisk, og jeg vil mene at den opsumere den sidste måneds tid ret godt op. Så her får i den, de sidste 32 dage af mit liv, fra A-Z:

A-lenetid. Er svær at få, men utroligt nok håndtere jeg det faktisk okay. Man kan altid bare gå en tur eller lige hoppe ud på toilettet hvis man lige skal have en stund for sig selv. Sidstnævnte lyder måske lidt ynkeligt, så jeg vil anbefale den første haha.
B-yture. Ikke nogle vilde med druk ,der først slutter kl. halv 6 den næste morgen. Bare små hyggeture til Nørre Åby, der både byder på Netto, pizza, genbrugen og andre små hyggelige steder.
C-amping. Var vi på, på vores kontaktgruppetur. Og på trods af at vores gruppe fik de små hytter uden noget som helst, så havde vi altså stadig en virkelig tur.
D-ovenskab. Er altså tilladt når man går på efterskole haha. Og man er sjældent alene i den båd!
E-ftermiddagslur. Denne går jo lidt i hånd med ovenstående punkt, men eftermiddagslurer er altså ofte en del af hverdagen haha.
F-ællesskab. Er en kæmpe del af det, at gå på efterskole, og uden fællesskabet ville det slet ikke være det samme at gå her.
G-enbrugen. Er en butik jeg detsværre kun har været i en enkelt gang, og det er noget jeg håber at lave om på i fremtiden for jeg har på fornemmelsen at man sagtens kan finde en masse gode ting og sager der. Sidste gang kom jeg tilbage med denne kæmpe kop, som kun kostede mig 5,- Win!
H-yggeligt. Hvis der er et ord der beskriver livet som efterskoleelev allerbedst, så må det være hyggeligt. Man hygger konstant, og det er ret så rart.














I-ndretning af værelset. Er noget jeg jo så ret meget frem til, og jeg kan så afsløre at det også er noget jeg har nydt at nørkle lidt rundt med. Mit værelse ser stadig ikke ud som ønsket, men jeg har alligevel fået sat mit præg på det.
J-oggingbukser. Lever jeg i for tiden, nøj hvor er det rart. Og jeg er altså ikke alene om det.
K-ærlighed. Når man er samlet så mange mennesker på ét sted er det klart at der er kærlighed i luften. Hvad end det blot er kærlighed til vennerne, eller måske til en helt speciel person;) Der er altid NÅET i luften her på skolen.
L-yngsbo. Nok mit yndlingssted at være på hele skolen, drengegangen med kun 4 værelser og 8 drenge haha. Altid god stemning og godt humør at finde der.
M-ad. Jeg har hørt så mange klage over maden på deres efterskole, og her må jeg altså stå frem og sige at jeg 9 ud af 10 gange er rigtig glad for den mad vi får. Jeg synes det er meget lækkert.
N-Usseri. Mange ville nok forvente at et ord som nudler ville stå her, men det er altså ikke lige sagen. For selvom jo, folk spiser mange nudler, så er det ikke noget jeg gør. Jeg nusser til gengæld en hel del med folk, og det er mega hygge!
O-msorg. Er der nok af, for alle er bare så gode til at kigger efter hinanden, og sikre at alle har det rart.
P-akker og post. Det er ret hyggeligt at få post, hvad end det er sendt fra familien eller noget man selv har bestilt. Og så bliver man altså også ret populær når folk opdager der er kommet en pakke hjemmefra (som regel fordi pakken højst sandsynligvis indeholder slik haha)
Q. Her må jeg melde pas.














R-astløshed. Er et problem jeg døjede rigtig meget med derhjemme, well good news! Det er altså virkelig sjældent at jeg føler mig rastløs her, for der er konstant ting at tage sig til. Wuhu!
S-elvstændighed. Der er så mange ting du selv skal holde styr på, for du kan altså ikke bare ringe til mor eller far og forvente at de kan løse alle dine problemer. Jeg vil selv mene at jeg var rimelig selvstændig inden jeg startede, men jeg er helt sikkert blevet endnu mere her efter.
T-e. Jeg er og bliver altså et kaffe menneske, men alligevel er mit te forbrug steget siden jeg er startet her. Te til morgen og aftenforfriskning og af og til er der også te-tid på Lyngsbo.
U-dfordringer. Støder man altså på i ny og næ, nogle er bedre end andre, men man kan altså ikke komme uden om dem. Heldigvis er der altid nogle man kan snakke med, hvis man ikke selv føler man kan klare problemet.
V-enner og veninder. Har jeg fået så mange af, at jeg virkelig skal nive mig selv i armen en gang og i mellem for at sikre mig at jeg ikke drømmer. Nøj hvor føler jeg mig heldig og priviligeret, at have mødt så mange søde mennesker der synes mindst lige så meget om mig som jeg gør af dem.
W-eekender. Har jeg prøvet 4 af, både med mange mennesker og ikke så mange mennesker. Jeg kan egentligt ret godt lide dem hvor vi ikke er så mange, problemet er blot at jeg ikke har oplevet dem med mine tætteste venner endnu.
X. Det bliver også pas hertil.
Y-ndlingsmennesker. Dem er der mange af, og jeg er som sagt ret glad for at have fundet mine.
Z-zZzZ. Der sker ting hele tiden, og man skal hele tiden forholde sig til nye mennesker, vaner og indtryk, man er derfor konstant en anelse træt og bagud i søvn. De lange pauser og stilletimen er altså guldværd, de dage hvor at sengen bare kalder på en.

Og der har vi den så, Isa Larsens officielle A-Z liste for den første måned som efterskoleelev. Måske er der nogle af jer nuværende eller tidligere efterskolemennesker der har nogle tilføjelser, eller nogle ting i ville skrive anderledes. Lad mig endelig høre! Kram herfra.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top