lørdag den 15. oktober 2016

Veganske Kanelsnegle | Idiotsikre













Indlægget indeholder reklame.
Dem af jer der har læst min efterårs bucket liste, vil vide at der på den stod, at jeg skulle lave en omgang kanelsnegle. Og det var lige det jeg fik gjort i går! Efter en kort dag i skolen, med en gåtur på 8.3 km (til trods for at ruten kun burde være 6.5) og en kort tur i fitness med Ditte, var kanelsnegle nemlig lige det jeg havde lyst til. Jeg brugte denne opskrift, og jeg tænker at jeg lige vil lave nogle bemærkninger og give et par tips med på vejen.

Jeg brugte almindeligt gær, lige under en halv pakke ca. Og jeg lod dejen hæve i omkring 45 min. Jeg brugte også rismælk i stedet for mandelmælk, hvilket fungerede helt ok. Af hensyn til margarine kan de fleste bruges, så længe at de ikke indeholder noget animalsk. Jeg vil anbefale Fri fra Coop. Hvis du ligesom mig og som opskriften lyder, vælger at lave sneglene til en stor kage, er det vigtigt at du ikke presser alt for mange ned i en form. Det virker jo nok lidt åbenlyst, men det var noget jeg ikke lige tænkte over, og jeg endte derfor op med en meget tung kage. Kanel smagen var heller ikke specielt kraftig, til trods for at jeg havde drysset ekstra kanelsukker oven på selve kagen. Men man lærer vel af sine fejl, så nu har jeg noget jeg kan forbedre næste gang.

Nu må i nyde de lækre billeder, og så håber jeg for jeres egen skyld at i prøver denne opskrift af!























2 kommentarer :

Back to Top