onsdag den 21. september 2016

Helikoptertur Over København














Da  jeg tilbage i maj måned blev konfirmeret, fik jeg en af de bedste gaver fra min tante og onkel: En helikoptertur over København og omegn. Jeg var måske ikke helt glad for tanken til at starte med, og på vej derud i lørdags var jeg sgu også en anelse nervøs. Det havde jeg dog ingen grund til at være, for sekundet den helikopter lettede og kom op i luften forsvandt alle de dårlige tanker. Det er jo egentligt bare lidt ligesom at flyve i en helt almindelig flyvemaskine, bare 100 gange sjovere. Følelsen af bare at cruise rundt i sådan en lille maskine oppe i luften, er en af de bedste jeg nogensinde har oplevet. Og det hele er bare endnu federe når man har en så fin udsigt over både København, vestamager, Tårnby og meget andet.

Vi fløj med selskabet Danish fly ude fra nordhavnen af, turen varede lige omkring et kvarter, og det er klart en oplevelse jeg vil anbefale alle at prøve hvis i får chancen. Jeg også bestemt mig for at den dag jeg oplever New York, kommer det også til at ske fra en helikopter af. Prøv lige at tænk på hvor vildt det ville være! Man har vel lov at drømme haha. Jeg håber i kan lide de billeder jeg fik taget, og så må i have en rigtig god aften. kram.


Botanisk have samt lidt af Livgardens Kaserne og Nørreport

Tivoli

Ørestad og en lille bitte del af fælleden. #bevaramagerfællede (tak)

Lufthavnen og Øresundsbroen 

Vi kom ekstra tæt på lufthavnen, sådan er det når man har far og kollega med der begge har kontakt til kontroltårnet. Det er ikke første gang min far udnytter det forresten.. 

smukke, dejlige Nyhavn

Og til sidst har vi Operaen, kæmpestor og selv oppefra er arkitekturen imponerende. Well done Henning Larsen.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top