onsdag den 23. marts 2016

Mine Yndlings Smoothies (3 Opskrifter)














Jeg elsker smoothies, af mange grunde. Det er en morgenmad/snack der mætter, men ikke føles for tung. De hjælper lidt på at få mere frugt og grønt ind i kosten, de smager skønt og så kan de laves i tusindvis af forskellige varianter. jeg vil derfor dele mine 3 yndlings go-to smoothie opskrifter, eller opskrifter ved jeg nu ikke helt om man kan kalde dem da smoothies jo er sådan en ting hvor man lidt bare øjen måler eller 'winger' den. Men jeg giver jer i hvertfald ingredienserne på 3 lækre varianter, og så må i selv prøve jer lidt frem med hvor meget i vil have af hver ting;)



Lidt af det hele smoothie.

Banan
frosne blåbær
dadler
ferskner (jeg bruger dem på dåse)
æblemos
Vand

Den her lyder virkelig spøjs, men jeg freestylede bare lidt og endte faktisk op med noget super lækkert. Vær dog opmærksom på at ikke bruge for mange dadler da de hurtigt kan give en lidt for kraftig smag.

Grøn og tropisk smoothie.

Banan
Spinat
Blandet frossen tropisk frugt (jeg bruger noget i tern fra Bilka af)
Vand

Denne er meget simpel og sikker. Den giver et friskt boost fra morgenstunden af og kan eventuelt sødes op med lidt kokossukker. Den eneste grund til at min ikke har en lysere grøn farve, er fordi der er jordbær i den frugtmix jeg bruger.

Banan/dadel smoothie.

Dadler
Banan
Rismælk (eller anden plantemælk)
Vand
En tsk. knuste hørfrø, giver en cremet konsistens
Evt. Kakaopulver, kanel eller andet til at give lidt smag

Denne er min nummer 1 favorit, fordi den bare er så sød og lækker. Jeg har på billedet toppet den med mit yndlings morgenmadsprodukt her for tiden, guldklumper. Jeps, jeg spiser børnemad haha.

Det var alt for i dag, er det nogle opskrifter eller andre indlæg ang. sundhed, mad eller veganisme i kunne tænke jer at se? Jeg er allerede i gang med at stable opskriften på de overdrevet lækre fødselsdagsmuffins på benene så dem skal i ikke tænke på. Men måske der var noget andet i var interesserede i? Jeg er altid interesseret i at få inspiration og gode idéer:)

Knus og kram og rigtig god påske til jer allesammen!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top