lørdag den 23. januar 2016

Nemme Lækre Veganske Pandekager















I dag vil jeg dele en af mine yndlings ting med jer, nemlig veganske pandekager! Jeg er den største pandekage elsker og kunne seriøst leve af de her hvis jeg fik lov tror jeg haha. Ærligt talt har jeg ikke nogen specifik opskrift da jeg typisk bare øjen måler, men det plejer altid at gå okay alligevel. Derfor er denne opskrift også bare lavet ud fra min egen vurdering så hvis du synes at den er lidt våd f.eks. kan du jo blot tilsætte lidt ekstra havregryn og så videre, dejen bør være våd men stadigvæk lidt tykkere end almindelig pandekagedej;)

Opskrift til en god stak pandekager der mætter:
·2.5 dl. havregryn
·2-3 dl. plantemælk, jeg brugte ris
·1 mellemstor moden banan
·evt. lidt sukker, kanel og vanilje pulver (giver ekstra smag og sødme)
·Sirup, frugt, bær, nødder eller andet til at putte på toppen

-Start med at blende havregrynene til mel hvis du ligesom mig ikke er så vild med havregryns teksturen i pandekager.

-Tilsæt herefter banan og plantemælk og blend igen.

-Tilsæt kanel og så videre hvis ønsket.

-Steg på en middelvarm pande indtil små bobler opstår ovenpå.

- Server med ønskede toppings, jeg foretrækker sirup, blåbær og bananer. Dog kan jeg også klart anbefale "Daddel nutella", Som er dadler most op med kakaopulver. Super lækkert!














Hvad siger i så? Skal der være pandekager på menuen denne weekend, enten som en lille dessert til aften eller til søndagsbrunchen i morgen måske? Jeg kan i hvertfald kun anbefale at i prøver disse og ser om de er noget for jer! Rigtig god weekend allesammen!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top