mandag den 7. december 2015

JUL A-Å | 7 December


I dag har jeg sådan en fin "lille" liste her, Jul A-Å. Jeg fik idéen da jeg i oktober måned så nogle andre lave en efterårs A-Z, også tænkte jeg at det ville være super hyggeligt at lave en med jul. For det meste har det været meget nemt men ved nogle af dem har jeg altså været lidt på bar bund, måske nogle af jer kan hjælpe mig med Q og Y?

A: Adventskalender. Er noget jeg har kørende her på bloggen, fik i forresten set den fra igår?;)
B: Bagning. Altid hyggeligt!
C: Chokolade. Mmmmm.
D: Dufte og dekorationer. Juletiden er fyldt med forskellige dufte, glögg, kanel, pebernødder, brændte mandler. Og dekorationer er jo selvfølgelig altid flotte, dog har jeg ikke fået lavet nogle i år.
E: Engle. Blot fordi jeg ikke lige kunne komme på andet:)
F: Film. Julefilm er de bedste film, jeg deler snart mine yndlings med jer!
G: Gaver. Vi laver dem, køber dem, pakker dem ind, giver dem og får dem. Julen handler selvfølgelig ikke blot om gaver, men det er da helt klart blevet til en stor del af den. Hvis i søger lidt hjælp til hvad i skal ønske jer eller give andre, så er der inspiration at finde lige her.
H: Havregrynskugler og hygge.  Min farmor laver de bedste, dog har jeg måtte "nøjes" med daddelkugler i år (hvilket jeg også er helt ok med), og hyggen kommer jo bare lidt af sig selv.
I: Invitationer. Til julefrokoster, juleaften, lille juleaften, nytårsaften, klassekomsammen, og en masse andet. Der er nok at se til!
J: Jødekager. Okay så her kunne jeg selvfølgelig have valgt noget andet, Julemand, Jul, Julegaver, Jule... Men min far kom med forslaget jødekager så jødekager it is!
K: Kalender. Gaver, lys, i fjernsynet, chokolade, skrabe, advents. Vi har så mange kalendere at holde styr på i december at det næsten bliver alt for meget.
L: Lys. På huse, i form af stearin, indendørs lyskæder, tivoli, magasin, d'angleterre... And so on. De hjælper lidt på hvor mørkt her konstant er.
M: Musik og mistelten. Musikken delte jeg her, misteltelten mangler vi stadigvæk.
N: Nissevenner. I min klasse har vi nissevenner, jeg har fået en og nogle har fået mig. Dog har jeg stadigvæk ikke set nogle tegn fra min af:(




















O: Overraskelser. Meget sammenhængende med ovenstående, men også ang. julegaver og sådan.
P: Pakke ind og pynte op. Mine yndlings aktiviteter i juletiden!
Q: Der kan umuligt være noget med Q..
R: Rudolf og Risengrød. Ingen jul uden de to ting.
S: Sne. Nogen hader den, andre elsker den. Personligt kan jeg lide den fordi den hjælper mig igennem de mørke tider både psykisk men også når det angår blog billeder. Dog hader jeg den fordi den er kold og våd. Og jeg cykler til skole.
T: Traditioner. Noget som julen er fyldt med, store bagedag, pynte op, Disneys juleshow, gå rundt om et træ mens man synger salmer (det lyder virkelig mærkeligt når man siger det på den måde haha).
U: Ulands kalender. Du behøver ikke at stoppe med at købe tv-kalenderen blot fordi du bliver voksen, den støtter nemlig et godt formål!
V: Vinter. Det er koldt, klamt og mørkt, men alligevel en rigtig hyggelig tid.
W: Workshop. Her tænkte jeg sådan set lidt på nissernes værksted haha.
X: Xmas. Endnu en svær en, men dette var det bedste jeg kunne komme op med.
Y: Æææh, help anyone?
Z: ZzZZzz. Julen kan være stressende så det er helt ok at snuppe en lur en gang imellem.
Æ: Æbleskiver. Min yndlings treat i juletiden, i år må jeg prøve disse.
Ø: Ønsker. Mine kommer i morgen:)
Å: Ååååh nej, når vi nu det hele. Julen kan som sagt være stressende og alle fare rundt, men bare rolig du skal nok nå det hele.

Det var så denne omgang af A-Å, hvad synes i om det? Er det noget jeg måske skulle begynde at lave noget mere af? Rigtig god uge alle sammen, kram.

Husk at deltage i min giveaway lige her

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top