mandag den 14. december 2015

DIY: Glimmer-Gavemærker | 14. December




















Julen handler for mig om at lave en hel masse hjemmelavede ting: Dekorationer, småkager, julepynt, gaver- og hvad hører til gaver? Gavemærker! Jeg vil derfor i dag vise jer en lille, hurtig og ikke mindst super nem DIY på nogle glimmer mærker du kan lave på 0.5. Faktisk har jeg set at søstrene grene sælger nogle magen til, men som sagt er jeg helt vild med hjemmelavede ting så jeg valgte selv at kreere disse:)














Du skal bruge:
·Træ gavemærker, kan købes i diverse supermarkeder
·Decoupage lak eller mod podge
·Glimmer i valgfri farve, jeg brugte guld og sølv
·En pensel
·Evt. lidt hårlak

Pensl et lag lak eller lim på mærket og drys herefter et godt lag glimmer på. Jeg vil anbefale at lave dette ovenpå et underlag, f.eks. et papir. Lad det sidde i et par minutter og drys så det resterende glimmer af på papiret. Herefter kan du så forme en tragt og hælde glimmeret ned tilbage i bøtten så intet går til spilde. For at glimmeret skal sidde ordentligt fast kan du evt. pensle et tyndt lag decoupage eller mod podge over, eller spraye en smule hårspray fra ca. 20-30 cm. afstand. Og voila, så er du færdig! Jeg sagde jo at det var nemt ikke?















Jeg synes at det er så fedt at sådan en lille ting kan gøre så stor en forskel i hvordan en pakke ser ud, hvad siger i? Det tog i hvert fald kun omkring 5 minutter at lave og jeg ved at jeg kommer til at lave mange flere i løbet af den næste uge!

Jeg håber at alt går godt og at i har fået jer en god start på denne uge. Mange knus.

Husk at deltage i min giveaway om en valgfri By Lux plakat

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top