søndag den 27. september 2015

Veganske Versioner Af U-veganske Retter














Prøv disse Baked eggplant burgers, i stedet for den klassiske big mac.

En af de kommentarer jeg får mest når jeg fortæller folk at jeg er veganer er: "Wow jeg ville ikke kunne leve uden burger!", "Jeg ville dø uden bacon", "Jeg kan slet ikke forstille mig at leve uden nutella", yada yada and so on. Så når jeg får sådan en bemærkning er der rigtig mange tanker der fylder oppe i mit hoved, men noget jeg altid tænker på er: Hvorfor spise den "ægte" vare som er dårlig på så mange måder, når du kan have alle disse ting blot lavet ud af andre ting og sager?. Jeg har derfor samlet en masse veganske udgaver af klassiske madvarer for at give lidt inspiration til en mere kød og animalsk produkt fri hverdag. Det skal lige siges at jeg langt fra har prøvet alle disse opskrifter, jeg synes blot at billederne så mega lækre ud haha.




















Facon (Vegansk Bacon), skal jeg helt sikkert prøve at lave! Og selv om jeg aldrig har kunne lide bacon, så siger det her mig alså et eller andet.




















Hvorfor spise almindelig mælkeis når du kan lave noget så simpelt som Nicecream? Kan evt. spices op med peanut butter, kakao, kanel, chokolade eller hvad end du kan finde på for at få en anden smag end blot banan. Denne kan koldt anbefales, see what i did there haha.




















Dette kommer måske som en shocker for nogle men nutella er faktisk ikke vegansk da det indeholder både skummemælkspulver og vallepulver, øv er der nok mange der tænker, men ingen grund til det for så kan man jo bare lave denne veganske nutella med blot 4 ingredienser. Og så tager den enda kun 30 minuter at lave!














Jeg må indrømme at jeg aldrig var vild med drømmekage da jeg voksede op, men her på det sidste års tid har jeg virkelig fået øjnene op for hvor lækre de egentligt er. Jeg mener prøv lige at se denne veganske drømmekage! Jeg ved hvad jeg drømmer om i nat (og hvad jeg snart skal bage sammen med de ting på min efterårs liste)














Vi slutter af med en af mine ynglings retter, nemlig Emily Salomon's Chilli Sin Carne! Denne har jeg lavet flere gange og den er super lækker. Opskriften giver til rigtig mange mennesker så vi plejer at fryse resterne ned i portioner så de er nemme at tage op hvis de andre skal have kød. Den kan også laves med ris i stedet for bulgur hvis nu man er gluten allergiker eller hvis man bare synes at ris smager 100 gange bedre (ligesom mig).

Jeg håber at dette gav jer lidt inspiration til hvad i kunne lave i køkkenet næste gang i vil begive jer ud i noget nyt. Hvad for en opskrift skal i prøve?:) kram

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top