torsdag den 3. september 2015

6 små ting alle burde gøre hver dag


Jeg har i dag samlet en lille liste med 6 ting jeg synes alle burde gøre, 6 ting jeg gør hver dag for at have en bedre hverdag og være lidt gladere. De her tips vil måske ikke fungere for alle og en hver men hvis du bare kan bruge et eller to af dem vil det jo være skønt!
Her er listen:

Strække ud både når du vågner om morgenen, i løbet af dagen og inden du rammer sengen om aftenen. Jeg føler selv at dette hjælper mig rigtig meget med at blive vågen og frisk på 0,5.

Drik masser af vand. Jeg sørger for at drikke ca. 2 liter vand daglig, nogle dage mindre, men for det meste 2 liter i forbindelse med min træning. Rigtig mange drikker slet, slet ikke nok vand og det er rigtig ærgerligt. Hvis jeg ikke drikker nok bliver jeg træt, får hovedpine, koncentrations problemer og meget mere. Så drik, drik, drik!

Få noget frisk luft om så det er i forbindelse med en lille gåtur, en lang gåtur eller blot en hurtig lufter i frokostpausen. Så længe at du kommer udenfor og får lidt frisk vind, solskin eller regn i hovedet er det okay! De fleste af jer ved nok at jeg er rimelig glad for at gå ture på fælleden, så det er for det meste sådan at jeg for frisk luft. derudover cykler jeg i skole hver dag, og så sørger jeg for at komme ud i frikvarterene.


Træk vejret dybt og tag en slapper, nogle slapper bedst af ved at træne, for andre er det at læse en god bog, tage et karbad eller måske se en god film. Jeg kan meget godt lidt at have en blanding af det hele da jeg ikke kan slappe ordenligt af hvis jeg ikke træner i mere end 2-3 dage, men nogle gange er der heller intet bedre end bare at ligge i sengen og spise lidt snack men jeg kører et par afsnit af et eller andet godt ind på netflix. Eller måske ser jeg en god film? Folk slapper af på så mange forskellige måder så det vigtigste er blot at lave noget du nyder, og så husk at trække vejret dybt.

grin om så du gør det med vennerne, en komedie film eller videoer som denne er sådan set helt ligegyldigt, så længe at du griner går det nok. Det giver jo både et smil på læben og mavemuskler;)

Gå i seng i god tid denne er jeg faktisk blevet en anelse bedre til her på det seneste efter at jeg skrev det ned som et af mine nytårsforsæt. Jeg kan selv mærke at hvis jeg kun får 6 timers søvn er jeg helt væk den næste dag og jeg fungerer faktisk bedst med 9 timer. Desværre er det ikke helt nemt at gå i seng klokken 9 hverdag synes jeg, men lige nu prøver jeg at ligge mig mellem klokken 22 og 23 og det fungerer fint. Nu skal jeg bare blive bedre til at slukke for elektronik lidt tid inden så min hjerne ikke er helt vild aktiv og oppe at køre!

Dette var alle de tips jeg lige havde for jer idag, var der nogle i kunne bruge?:)

6 kommentarer :

  1. Kunne bruge næsten alle sammen, er også dårlig til at gå sent i seng, og så når man skal tidligt op, så det svært og få noget ud af dagen og koncentrer sig i skolen :)

    God aften!
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, godt at du kunne bruge det til noget!

      osse god aften til dig:)

      Slet
  2. Lever faktisk også efter alle rådene! :-) Jeg elsker f.eks. at gå tidligt i seng og strække ud - dyrker yoga ;-)

    Knus
    Karoline

    SvarSlet
  3. Rigtig gode hverdags tips! :-D & det med at strække ud burde jeg gøre mere ofte, da jeg går til polefitness. For der er man bare øm en uge efter i skuldre, nakke, arme og ben! :-)

    Love Malene ♥
    Justadelprado.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg super glad for at du synes, og det lyder helt klart som en god idé!:)

      Slet

Back to Top