torsdag den 10. juli 2014

Healthy overnight ice cream



Her de seneste par dage har vejret været så varmt at jeg går og overvejer om jeg er i Thailand eller Danmark. Den danske sommer er varm i år! Og nu når det er så varmt er det altid dejligt med noget der kan køle en ned. Jeg lavede for et par dage siden denne virkelig lækre is som kun består af frugt og lidt væske, her er hvordan jeg gjorde:
Dagen før tog jeg 1/2 mango, 1 banan og en håndfuld blåbær skar det hele op, puttede det i sådan en lynlås plastikpose(hvis det gav nogen mening) og lagde dem i fryseren. Den næste dag to jeg så posen op og smed det hele i blenderen. Jeg var dog nød til at tage en stor klump og skære ud i mindre stykker da det var for stort til blenderen. Så tog jeg 5 spisk. mælk og 3 spisk. appelsinjuice (hvilket man ikke kunne smage btw.) også blendede jeg bare det hele sammen. Jeg kom dog til at blende lidt for meget så det var lidt ala en smoothie til sidst så hold godt øje med konsistensen når du blender. Jeg endte ikke op med at bruge alt frugten da jeg allerede havde en ret stor portion men hvis jeg havde lavet det hele havde man kunne have fordelt det mellem 2 personer. Det smagte sindsygt godt og jeg vil klart anbefale denne miks af frugterne, man kan selvfølgelig lave den med hvad end man har i fryseren/køleskabet af frugter og bær men jeg vil da klart anbefale denne!:)
Håber i hygger i varmen, jeg nyder den indenfor med døren lukket og aircondition kørenede, haha
knus :)

Husk og følg med på insta hvor jeg poster dagligt 

1 kommentar :

  1. Hej! Super fin blog du har, du velkommen til at kigge forbi min hvis du får lyst :)

    //Line
    www.Linebiine.blogspot.com

    SvarSlet

Back to Top